Je to normálne? Alebo mám zubnú korunku reklamovať vzhľadom na to, že to nebola lacná záležitosť?

Dobrý deň,
chcela by som sa informovať, pri úraze sa mi zlomil zub, zostal mi koreň do ktorého mi môj zubný lekár dal dva šróbiky, dorobil zub a na to nasadil korunku.
Pri nasadzovaní korunka nesedela tak z nej zbrusoval, teraz keď sa pozriem na zub respek. korunku tak vidím presvitať neviem ako to nazvať, ten šedý plášt čo je vo vnútri korunky.
Je to normálne? Alebo mám zub.korunku reklamovať vzhľadom na to, že to nebola lacná záležitosť.

Mám z toho obavy, lebo môj zubný lekár je na svoju prácu a otázky okolo nej veľmi „citlivý“ a jeho odpoveď býva ak sa Vám nepáči vypíšem vám papiere a môžte si hľadať iného zub.lekára.

Ďakujem za odpoveď

Odpoveď

Dobrý deň,

Ak by som natrafil na lekára s takýmto prístupom, tak by som si nechal tie papiere vypísať… Všetci sme citlivý na svoju prácu, ale súčasťou tejto práce je aj poskytnutie informácii o povahe problému a možnostiach jeho riešenia! To je snáď úplne samozrejmé.

Poškodená zubná korunkaPoškodená zubná korunka

Pre takéhoto lekára ste pravdepodobne len kúsok mäsa, ktorý mu do ambulancie donesie nejaký peniaz a potom sa stratí. Tento patetický spôsob myslenia je ale v mnohých ľuďoch tvrdo zakorenený ešte z čias socializmu, kedy sme boli hodnotení bez ohľadu na výkon a kvalitu práce. Preto ste dodnes pre nejedného šoféra autobusu iba masou, čo sa mu ráno snaží vtlačiť do „jeho“ autobusu, alebo pre upratovačku ste niekto, kto jej prišiel zašpiniť chodbu. Ona v svojej obmedzenosti nechápe, že ak by nebolo ľudí, ktorí tam našpinia, nebola by potrebná a prišla by o prácu… Žiaľ, nikto z nich si sám neuvedomí svoje ohraničené obzory a tak jediná vec, čo im otvorí oči je strata príjmu. Kým dotyčný stomatológ nestratí tretinu klientov, nebude rozmýšľať nad tým, ako si ich udržať.

Takže, byť Vami, zašiel by som za stomatológom a spýtal sa na situáciu. Pokiaľ o Vás stojí, pravdepodobne sa s Vami dohodne, že to zatiaľ necháte tak, a ak by sa to v priebehu najbližších dvoch-troch rokov skomplikovalo, tak Vám to grátis prerobí (toto sa mi v danej situácii vidí logické a primerané). Pokiaľ o Vás nestojí, nemáte tam prečo ostávať a nájdite si niekoho zodpovedného.

Všetci sa sťažujeme na zúfalé služby všade kam sa pohneme, no samo sa nič nezmení. Ak chcete zmeniť spoločnosť k lepšiemu, dožadujte sa služieb na úrovni adektvátnej vynaloženým financiám a oznámte ľuďom okolo seba, či ste boli spokojná alebo nie.

Návrat

Súvisice otázky

Pridať komentár

Odpadnutá korunka

05. 12. 2012 21:20 | Lacikova | reagovať

V marci tohto roku, mi zubná lekárka, robila novú korunku aj so zubnou nádstavbou. Korunka mi k nešnému dňu 3× vypadla a ona ju musela opäť lepiť. Nechce mi na zubnej nádstavbe držať. Je problém v chybne vyhotovenej dádstavbe a či v chybnej korunke? Je možné toto reklamovať? Za vyhotovenú korunku si technička, zarátala normálnu cenu, doktorke neplatím nič. Je to správne? čo ak kurunka nebude na ďalej držať? Aká je záruka na korunky?

RE: Odpadnutá korunka

07. 12. 2012 07:18 | Novotný Rudolf, MUDr. | reagovať

Nepoznám okolnosti prípadu. Možno je Váš zub stratený prípad a so zubárkou ste sa dohodli, že sa o niečo pokúsi bez nároku na odmenu… Hociako sa však na to pozriem, ak ste preukázateľne neplatili za služby stomatológa, ťažko je tu čo reklamovať… Je to ako reklamovať dar. Bez platby máte pochopiteľne aj záruku nulovú. Pokiaľ nie ste spokojný, čo sa nedivím, tak jediná možnosť asi bude dať si to prerobiť niekde inde.

Pridať komentár

Štítky