Problémové zuby po liečbe chemoterapiou a rádioterapiou

prosím vás velmi pekne o pomoc. mám 27 rokov a som bývalá onkologická pacientka a odvtedy trpím mnohými alergiami na konzervanty, kovy, peruánsky balzam a mnohé iné zložky používané v priemysle. doslova musím čítať každý jeden produkt či už ide o zubné pasty..jedlo..nápoje..ak sa do mojho tela dostane niečo nevhodné okamžite sa mi to prejaví hlavne na ďasnách. okrem toho mám obrovské problémy so žalúdkom a vyprázdňovaním tak možno je problém aj z tejto strany avšak ani s tým mi lekári neviedia pomôcť.

po liečbe chemoterapiou a rádioterapiou sa mi začali velmi kaziť zuby a posledných 6 rokov mám aj problémy s ďasnami. chodím pravidelne (aspoň 4krát do roka na dentálnu hygienu) používam medzizubné kefky, curaprox a curasept produkty, corsodyl avšak nič nepomáha a momentálne mám velmi zapálené hlavne predné horné ďasná. Bojím sa o zuby, zubná lekárka povedala, že keď to takto pojde dalej do dvoch rokov prídem o zuby..avšak ja som už bezradná a neviem čo mám robiť

ďakujem za odpoveď
ivana

Odpoveď

Dobrý deň,

Jediné, čo Vám môžem poradiť, aby ste zašli za parodontológom a nechali sa liečiť špecialistom. Pokiaľ máte hygienu naozaj na tak vysokej úrovni, treba zistiť, či neužívate niektoré lieky, ktoré by stav mohli zhoršovať (napr.niektoré antiepileptiká alebo hormonálne liečivá), či nemáte problém s bielymi krvinkami, netrpíte autoimunitným ochorením a podobne.

Návrat

Súvisice otázky

Štítky